זה מתחיל במחקר, קריאה, צפייה ולמידה - לעולם לא בכתיבה. אני ראשית כל מציף את עצמי במידע על הנושא - ניקח אדם לשם הדוגמא - דה וינצ’י. אני אקרא ספרים על מי שהיה מזוויות שונות וסופרים שונים, אצפה בסרטונים ביוטיוב, אכנס לויקיפידה, לרשתות חברתיות, אצפה בדוקומנטרי או [האהוב העליי בדברים נישתיים במיוחד - אכנס לתת פורומים ברדיט או פורומים אינטרנטיים אחרים שם אוכל למצוא מידע ספציפי ולא שגרתי, בדרך כלל]

לאחר מכן, אני ארשה לעצמי להכיל ולעבד את המידע - לא אתעסק בזה מס’ ימים, לעיתים אפילו שבועות - ורק לאחר מכן אחזור לכך [למרות שלפי spaced repetiotnsו intervals עדיף לי לחזור כל תקופה מסוימת, לפחות כל כמה ימים לחומר כדי שיישאר טרי אך לא ממש כדי שאוכל להחדירו לזכרון לטווח ארוך ולקבל הבנה מעמיקה יותר, אבל פרקטית זה כמעט אף פעם לא קורה כי אני נשאב לתחום שונה לחלוטין]

בקיצור בשלב הזה עברו שבועיים מהחשיפה הראשונית [מדובר במקרה זה של דה וינצי ב4 שבועות אינטנסיביים במיוחד בהם חקרתי את האיש מכל זווית אפשרית] - רק כאן, אני כותב טיוטה ראשונית, השלבים די פשוטים וזה נראה כך:

  • כותב במשך 20-40 דק’ ברצף כל מה שעולה לי לראש, בלי הפסקה ובלי תיקונים משמעותיים לעיתים גם בשגיאות כתיב נוראיות [כמו שאני עושה עכשיו] - נותן פשוט למילים לרוץ ולידיים להקליד
  • מפסיק
  • חוזר לזה כדי לתקן, להרחיב, להסיר מידע עודף
  • חוזר למחקר מעמיק, מצרף מקורות, מתקן שגיאות
  • נעזר ב LLMS כדי לדייק הגייה מבלי לשנות סגנון כתיבה, משפר מה שניתן מבלי לפגוע בתוצר הראשוני
  • מרחיב, הרבה מאוד תוך כדי מחקר מעמיק
  • מסיים
  • זה תמיד פתוח, אז כאן ה’טיוטה’ כבר איננה טיוטה - והופכת למשהו קצת יותר מוגמר
  • כאן אני אחזור כל פעם להוסיף או לשנות דברים חדשים שלמדתי.. אחרי שבועות, חודשים או אפילו שנים.

אני חושב שכדאי להשאיר את הדף הזה כטיוטה לעד, זה קצת רומנטי הרעיון שהדף על טיוטות יישאר כטיוטה - למרות העובדה שכנראה יש כאן שגיאות כתיב, טעויות מסוימות או רעיונות לא שלמים וקוהרנטיים כל כך. כן, סבבה. הוחלט.

זה רעיון מעולה במיוחד כי קשה לי מאוד להשאיר את הדף הזה כטיוטה, אני קורא אותו שוב עכשיו ומת לתקן, לשפר, למחוק, לערוך ולהוסיף.. זה תרגיל טוב. האתר הזה נועד במיוחד עבור רעיונות לא גמורים, ההרגל הישן שמחייב אותי להעלות כל פיסת תוכן לאינטרנט ולציבור הרחב כסופית צריך להיזרק לפח ההרגלים הכושלים שלא עובדים ולא מקדמים