למה אני כותב? למה אתר מסוג זה? למה בפומבי?
במשך זמן רב כתבתי לעצמי, בעיקר בנוטיון - מניסויים עצמיים ועד יומן חלומות, רעיונות, שאלות ומיני-מאמרים. שמתי לב שאני חוזר לפתקים ישנים לא רק לשם חזרה על החומר, אלא גם כדי לראות את הדרך שבה חשבתי בעבר ולהוסיף מידע מהפרספקטיבה של ההווה.
היו לי כמה ניסיונות להפוך את הכתיבה לעיסוק מרכזי ולא פרטי - ברשתות החברתיות, ביוטיוב, בלוג בוורדפרס. פניתי לקהל ישראלי וגם לקהל גלובלי. את הכל נטשתי לבסוף. לאחר הרבה ניסויים בפלטפורמות שונות, אני סבור שמצאתי את המבנה המתאים ביותר לאופן שבו אני רוצה ללמוד, לכתוב, לחשוב ולחבר בין רעיונות - המבנה הזה הוא האתר בו אתם נמצאים.
למה אני כותב
האם קריאה מספיקה?
בניתי את האתר כדי לכתוב לשם הבנה. אני לומד באופן עצמאי מאז שאני זוכר את עצמי. בשנים האחרונות הבחנתי בתופעה מעיקה - למרות שיש לי הבנה בסיסית במגוון רחב של תחומים ואני קורא שעות בכל יום, משהו חסר. צריכת ידע אינה זהה להבנתו, במיוחד כשמדובר בחומר עיוני שלא ניתן ליישום ממשי. אני לא מצליח לשחזר בעל פה תכנים שצרכתי כמה ימים קודם לכן. האתר הזה הוא הניסיון שלי לסגור את הפער - באמצעות פלט, תוצרים והפסקה של צריכה פסיבית בלבד ללא שום יצירה.
למה בפומבי?
הסיבה המרכזית פשוטה: אני רוצה קהל שיאתגר אותי, יבקר אותי ויפקפק בי. כתיבה פרטית לא מייצרת את הלחץ הזה. המחשבה על קורא אמיתי מעבר למסך מכריחה אותי לדייק את הטיעונים שלי ולכתוב בצורה הפשוטה והבהירה ביותר, זו הסיבה העיקרית. כמובן שיצירת קהל בתחום זה תביא עימה יתרונות רבים והזדמנויות מעניינות, אבל אלו סיבות משניות.
למה אתר מהסוג הזה?
האתר הזה הוא הפתרון אשר מספק משוב לאנשים מהסוג שלי - פרפקציוניסטים. בעבר בניסיונותיי לפרסם את הכתיבה שלי, הצורך שכל פרט יהיה לא פחות ממושלם הורגש בכל רגע בתהליך. מדקדוק וסימני פיסוק ועד הרווחים בין השורות והתוכן עצמו שאני כותב, המקורות, הטקסט עצמו, המשפט הזה, המילה ההיא - די! [גם עכשיו זה מתרחש, אצטרך לנטרל את הפחד מהעלאה של תוכן לא גמור].
אתר מסוג זה מנטרל את החשש מתוצר לא מושלם, או לפחות כך אני מקווה. בכל מקרה - טקסטים לא מוגמרים הם לא באג, הם פיצ’ר. כל פיסת מידע לא שלמה או חלקית מתקבלת כאן בברכה(!)
הכל נתון לחסדי העריכה והשינוי. הכל דינאמי. הכל משתנה.
על היחס בין כתיבה, דיבור וחשיבה
כתיבה בהירה, דיבור אפקטיבי וחשיבה חדה - כולם שזורים זה בזה. כתיבה היא לא רק תיעוד מחשבות באמצעות סימנים חזותיים, אלא היכולת לספק מבנה ברור לאותן מחשבות. תוך כדי הכתיבה אתה לא רק מסביר ומתעד מה אתה חושב, אתה מגלה.
במובן הזה, כתיבה היא לא רק תיעוד של מחשבה - אלא חלק מתהליך החשיבה עצמו. הכתיבה מאפשרת לזהות פערים שלא ידעת על קיומם - זו מהות הכתיבה, זו מטרת האתר, זה ה’למה’ שלי להקמת אתר זה ולכתיבה כשלעצמה.
אם אתה יכול לכתוב טוב - אתה יכול לחשוב טוב,
ואם אתה יכול לחשוב טוב - אתה יכול לדבר טוב.